Fortepian

Katarzyna Gąsior

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w trzech specjalnościach (Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów, Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki oraz Dyrygentury Chóralnej). W latach 2004-2005 przebywała na stypendium naukowym w Koninklijk Vlaams Muziek Conservatorium w Antwerpii, w klasie klawesynu Ewalda Demeyere i w klasie organów Jorisa Verdin. Odbyła staż artystyczny na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie prof. Lilianny Stawarz.

Aktywnie uczestniczyła w wielu kursach muzyki dawnej pod okiem takich znakomitości jak: bracia Barthold, Sigiswald i Wieland Kuijken, Robert Hill, Nicolas Parle, Andreas Andreas Böttlicher, Jasper Christensen, Marek Toporowski, Lilianna Stawarz, Elżbieta Stefańska. Jako kameralistka pracowała m.in. pod okiem prof. Barbary Halskiej, prof. Daniela Spiegelberga. W roku 2004 w ramach promocji młodych na Fringe Concert wspólnie z Judytą Tupczyńską uczestniczyła w prestiżowym festiwalu muzyki dawnej Holland Festival Oude Muziek w Utrechcie. W 2013 r. brała udział w realizacji partii basso continuo w „Koronacji Poppei” C. Monteverdiego (kier. art.Lilianna Stawarz).
W latach 2005-2009 roku była organistką Parafii św. Edwarda w Pruszkowie. W tej parafii prowadziła jednocześnie chór dziecięcy Harfy Dawida, zespół wokalny Paciorki oraz zespół instrumentalny Dudki. Aktualnie aktualnie animuje życie muzyczne parafialne prowadząc chór mieszany Deesis.

Od momentu skończenia studiów jej pasją jest kreatywne nauczanie dzieci muzyki w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestniczyła w kursach metodycznych dla nauczycieli fortepianu organizowanych w ramach Letniego Kursu Pianistycznego w Szczecinku oraz Bryanston International Summer School. Jest nauczycielem metody Suzuki i posiada kwalifikacje nauczycielskie IV st. przyznawane przez Europejskie Stowarzyszenie Suzuki (ESA). Jest nauczycielem fortepianu w Niepublicznej Szkole Muzycznej I st. Akolada od 2009 roku.

„Pedagogika to dla mnie sztuka właściwego prowadzenia. Tak jak niemowlę pod okiem rodziców uczy się chodzić, tak pierwszy nauczyciel muzyki niesie olbrzymią odpowiedzialność za pierwsze kroki swojego ucznia stawiane palcami na klawiaturze. Późniejsze kroki bowiem uczeń stawia stopniowo w coraz większej samodzielności”

Viktoria Kuksa

Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku sześciu lat w szkole muzycznej w Odessie. Kontynuowała naukę w Kolegium Sztuki i Kultury. W roku 2015 ukończyła z wyróżnieniem Narodową Akademię Muzyczną im. A.W. Nieżdanowej w Odessie w klasie fortepianu prof. W.Daszkowskiego.

Laureatka międzynarodowych konkursów pianistycznych: Merignac Pianoopen ( Merignac, Francja, 2013),  Sztuka XXI wieku – Międzynarodowy konkurs dla młodych artystów (Kijów-Worzel, 2012),  Konkurs Międzynarodowy Music Without Limits (Druskienniki, Litwa, 2012), XVIII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Visiting Aivazovsky (Feodosia, Krym 2011).

Laureatka regionalnych konkursów: Ogólnoukraiński Festiwal Muzyczny (Kijów, 2012), Ogólnoukraiński Konkurs Muzyczny, Nieżyn, Ukraina (2009). We wrześniu 2020 rozpoczęła trening dla nauczycieli metodą Suzuki pod kierunkiem Ewy Guz-Seroki.

Jako solistka i kameralistka brała udział w wielu koncertach na terenie Ukrainy.

Kinga Targosz

Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku siedmiu lat w Państwowej Szkole Muzycznej im. Tadeusza Bairda w Grodzisku Mazowieckim. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, w klasie fortepianu pod kierunkiem prof. Anny Jastrzębskiej-Quinn oraz dr Moniki Quinn oraz w klasie kameralistyki fortepianowej u prof. A. Guza. Jest laureatką konkursów ogólnopolskich dla młodych pianistów.

Swoje umiejętności pianistyczne kształciła poprzez udział w kursach mistrzowskich m.in. z prof. Zbigniewem Raubo, prof. Andrzejem Jasińskim, prof. Piotrem Banasikiem, prof. Wojciechem Świtałą, prof. Januszem Olejniczakiem i prof. Arie Vardi Jeszcze na studiach zaczęła interesować się pedagogiką wczesnoszkolną. Kreatywne i różnorodne nauczanie stało się wyznacznikiem jej metod nauczania.

W fortepianie uwielbiam jego barwę i różnorodność brzmienia. Daje on nieograniczone możliwość wyrazowe. Cieszy mnie gdy mogę ten świat dźwięku odkrywać z moimi uczniami i sprawiać, że oni również doceniają jego piękno.

Olga Mazur

Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku ośmiu lat w Szkole Talentów I stopnia w Iziasławiu na Ukrainie. Przez kolejne 4 lata kontynuowała naukę w Kolegium Muzycznym im. W. Zaremby w Chmielnickim pod kierunkiem Valerii Razumovej. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie specjalności fortepian pod kierunkiem prof. E. Tarnawskiej i dr M. Gabryś oraz klasę kameralistyki u prof. A. Guza (studia I i II stopnia). Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez O. Rapita, N. Verkina, P. Lassmann, E. Czupryk.
Laureatka regionalnych konkursów: ” Młode talenty” (Chmielnicki 2001, 2003) oraz wyróżniona na Festiwalu Pianistycznym (Chmielnicki 2004).