Melomaluszki

MELOMALUSZKI to zajęcia dla dzieci od roku do 3 lat

Zajęcia polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka głównie za pomocą śpiewu. Poprzez śpiewanie piosenek przy akompaniamencie fletu poprzecznego, fortepianu, skrzypiec, ćwiczenia rytmiczne, muzyczne opowiadania oraz zabawy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych i ciekawych rekwizytów, dziecko wprowadzane jest w świat muzyki.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Istotnym elementem spotkań Melomaluszków jest zachowanie określonej rutyny, dzięki której dzieci czują się bezpiecznie i są świadome następowania po sobie każdego z etapów zajęć. Dlatego zajęcia składają się ze stałych elementów:

1. Powitanie
2. „Śpiewanka – bujanka” do muzyki klasycznej
4. Rytmiczanka z rekwizytem
5. Śpiewanka z rekwizytem
6. Zabawa muzyczna w kole
7. Zabawa z instrumentami perkusyjnymi
8. Kreatywna praca plastyczna (przy akompaniamencie muzyki)
9. Relaksacja
10. Pożegnanie

Muzyka jaka pojawia się na zajęciach jest dostosowana do wrażliwego ucha małego melomana i jest to muzyka poważna, piosenki klanzowe oraz kompozycje Raymonda Lap’a, (twórca „Muzyki Bobasa”).
Podczas zajęć używamy jak najmniej słów, staramy się cały czas śpiewać (głównie na sylabach znanych dziecku :”pa”, „da”, „la”, „na”, „ma). Dzieci mają pełną swobodę ruchu, nie są zmuszane do siedzenia w miejscu. To my dorośli podążamy za dzieckiem.

REKWIZYTY

Różnorodność wykorzystywanych technik i narzędzi wspiera proces nauczania oraz rozwija muzyczną wyobraźnię i wrażliwość, czyli siły kształtujące zdolności i talent dziecka. Zajęcia mają być przede wszystkim wspaniałą zabawą z  muzyką. W czasie zajęć, oprócz instrumentów perkusyjnych, pojawiają się takie pomoce dydaktyczne jak chusta animacyjna, szczeleszczące folie, folia bąbelkowa, bańki mydlane,  migoczące światełka, piasek, kisiel, woda i wiele, wiele innych rekwizytów pobudzających dziecięce zmysły.

1 2

3 4

METODA

Na zajęciach pracujemy wg elementów metod E.E. Gordona, Carla Orffa oraz Pedagogiki Zabawy Klanzy, których ideą jest rozwinięcie twórczych dyspozycji dziecka realizujących się w różnych formach ruchu, tańca, śpiewu, gry na instrumentach perkusyjnych.

ROLA RODZICA/OPIEKUNA PODCZAS ZAJĘĆ

Niezwykle ważne jest aby Państwo aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Czas przeznaczony na zajęcia powinien być w stu procentach wykorzystany na zabawę z Maluszkiem przy muzyce. Jesteśmy dla dziecka autorytetem i wzorem do naśladowania. Na zajęciach wyznajemy zasadę:
„Nieważne jak Rodzic śpiewa i gra, ważne że śpiewa i gra”

Dodatkowo jako aktywni uczestnicy zajęć będą mogli Państwo obserwować, w jaki sposób Wasze dziecko spontanicznie i bez przymusu poznaje dźwięki i rytmy. Wspólne śpiewanie i zabawa wpływają bardzo korzystnie na językowy rozwój dziecka, a wspólne „działanie” wzmacnia więzi między rodzicami i dziećmi. Ale przede wszystkim sprawia ogromną radość! Propozycje zabaw pojawiających się na zajęciach na pewno zainspirują Państwa do wspólnej zabawy z dzieckiem także w domu.

 ZAJĘCIA
odbywają się w siedzibie Niepublicznej Szkoły Muzycznej I st. AKOLADA w Pruszkowie, ul. Kwiatów Polnych 6 w piątki o godz.17:00. Zajęcia trwają 45min. Pierwsze zajęcia 7 października. Zapraszamy

Gordon3

OPŁATY

ZAPISY 

PROWADZĄCA
KATARZYNA WASILEWSKA – jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukończyłam podyplomowe studia w zakresie terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Warszawskim, ukończyłam wiele kursów, które rozwinęły moją ofertę zajęciową. Pracowałam także jako animator imprez dziecięcych. Prywatnie – jestem mamą 2,5 letniej Marcelinki, bardzo wesołej i muzycznej dziewczynki.