Fortepian

Katarzyna Gąsior

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w trzech specjalnościach (Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów, Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki oraz Dyrygentury Chóralnej). W latach 2004-2005 przebywała na stypendium naukowym w Koninklijk Vlaams Muziek Conservatorium w Antwerpii, w klasie klawesynu Ewalda Demeyere i w klasie organów Jorisa Verdin. Odbyła staż artystyczny na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie prof. Lilianny Stawarz.

Aktywnie uczestniczyła w wielu kursach muzyki dawnej pod okiem takich znakomitości jak: bracia Barthold, Sigiswald i Wieland Kuijken, Robert Hill, Nicolas Parle, Andreas Andreas Böttlicher, Jasper Christensen, Marek Toporowski, Lilianna Stawarz, Elżbieta Stefańska. Jako kameralistka pracowała m.in. pod okiem prof. Barbary Halskiej, prof. Daniela Spiegelberga. W roku 2004 w ramach promocji młodych na Fringe Concert wspólnie z Judytą Tupczyńską uczestniczyła w prestiżowym festiwalu muzyki dawnej Holland Festival Oude Muziek w Utrechcie. W 2013 r. brała udział w realizacji partii basso continuo w „Koronacji Poppei” C. Monteverdiego (kier. art.Lilianna Stawarz).
W latach 2005-2009 roku była organistką Parafii św. Edwarda w Pruszkowie. W tej parafii prowadziła jednocześnie chór dziecięcy Harfy Dawida, zespół wokalny Paciorki oraz zespół instrumentalny Dudki. Aktualnie aktualnie animuje życie muzyczne parafialne prowadząc chór mieszany Deesis.

Od momentu skończenia studiów jej pasją jest kreatywne nauczanie dzieci muzyki w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestniczyła w kursach metodycznych dla nauczycieli fortepianu organizowanych w ramach Letniego Kursu Pianistycznego w Szczecinku oraz Bryanston International Summer School. Jest nauczycielem metody Suzuki i posiada kwalifikacje nauczycielskie IV st. przyznawane przez Europejskie Stowarzyszenie Suzuki (ESA). Jest nauczycielem fortepianu w Niepublicznej Szkole Muzycznej I st. Akolada od 2009 roku.

„Pedagogika to dla mnie sztuka właściwego prowadzenia. Tak jak niemowlę pod okiem rodziców uczy się chodzić, tak pierwszy nauczyciel muzyki niesie olbrzymią odpowiedzialność za pierwsze kroki swojego ucznia stawiane palcami na klawiaturze. Późniejsze kroki bowiem uczeń stawia stopniowo w coraz większej samodzielności”

Viktoria Kuksa

Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku sześciu lat w szkole muzycznej w Odessie. Kontynuowała naukę w Kolegium Sztuki i Kultury. W roku 2015 ukończyła z wyróżnieniem Narodową Akademię Muzyczną im. A.W. Nieżdanowej w Odessie w klasie fortepianu prof. W.Daszkowskiego.

Laureatka międzynarodowych konkursów pianistycznych: Merignac Pianoopen ( Merignac, Francja, 2013),  Sztuka XXI wieku – Międzynarodowy konkurs dla młodych artystów (Kijów-Worzel, 2012),  Konkurs Międzynarodowy Music Without Limits (Druskienniki, Litwa, 2012), XVIII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Visiting Aivazovsky (Feodosia, Krym 2011).

Laureatka regionalnych konkursów: Ogólnoukraiński Festiwal Muzyczny (Kijów, 2012), Ogólnoukraiński Konkurs Muzyczny, Nieżyn, Ukraina (2009).

Jako solistka i kameralistka brała udział w wielu koncertach na terenie Ukrainy.

Olga Mazur

Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku ośmiu lat w Szkole Talentów I stopnia w Iziasławiu na Ukrainie. Przez kolejne 4 lata kontynuowała naukę w Kolegium Muzycznym im. W. Zaremby w Chmielnickim pod kierunkiem Valerii Razumovej. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie specjalności fortepian pod kierunkiem prof. E. Tarnawskiej i dr M. Gabryś oraz klasę kameralistyki u prof. A. Guza (studia I i II stopnia). Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez O. Rapita, N. Verkina, P. Lassmann, E. Czupryk.
Laureatka regionalnych konkursów: ” Młode talenty” (Chmielnicki 2001, 2003) oraz wyróżniona na Festiwalu Pianistycznym (Chmielnicki 2004).

Anastasia Levandovskaia

Urodziła się w Kiszyniowie w Mołdawii. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku pięciu lat. W roku 2001 ukończyła z wyróżnieniem Państwowe Rosyjskie Liceum Muzyczne przy Akademii Muzycznej w Kiszyniowie w klasie fortepianu prof. T. Sviridovej. W latach nauki szkolnej kilkakrotnie była stypendystką prestiżowych fundacji wspierających rozwój młodych talentów (m.in. Moskiewskiej fundacji „Nowe imiona” oraz Fundacji pierwszej damy Republiki Mołdawii „Kwiaty Nadziei”), a także laureatką kilku międzynarodowych młodzieżowych konkursów i festiwali pianistycznych.

W roku 2001 została stypendystką Rządu Rzeczypospolitej Polskiej i na stałe związała się z Polską, rozpoczynając działalność kameralną. W 2009 roku nawiązała współpracę z barytonem Arturem Rożkiem, która zaowocowała licznymi koncertami na terenie Polski, III nagrodą na XVII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi, udziałem w kursie mistrzowskim zorganizowanym przez Schubert Stihting w Amsterdamie, występem w De Doelen w Rotterdamie oraz koncertami szerzącymi znajomość muzyki polskiej na terytorium Holandii i Mołdawii.

Od 2012 roku współpracuje z sopranistką Caroline Jestaedt, z którą otrzymała II nagrodę na III Międzynarodowym Konkursie Pieśni w Sofii.
W latach 2009 – 2011 roku była słuchaczką Stażu Artystycznego w dziedzinie kameralistyki fortepianowej w klasie prof. K. Jankowskiej na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, a w roku 2011 ukończyła Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni UMFC w Warszawie.

We wrześniu 2011 roku Anastasia Levandovskaia uczestniczyła w roli akompaniatora w 18. Międzynarodowym Konkursie im. J. Brahmsa, od 2014 roku współpracuje z Międzynarodowym Kursem Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu, a od 2015 roku z Janowieckimi Interpretacjami Muzycznymi. Obecnie mieszka w Warszawie, gdzie pracuje jako akompaniator w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. J. Elsnera oraz Niepublicznej Szkole Muzycznej I stopnia im. T. Leszetyckiego w Warszawie. Trzykrotnie została nagrodzona za wyróżniający się akompaniament na Ogólnopolskim Wiosennym Festiwalu Fletowym w Sochaczewie oraz na IX Konkursie Muzyki Współczesnej w Płocku.

Anna Brzeska-Chrząszcz

Absolwentka Akademii Muzycznej im Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Andrzeja Stefańskiego (2004). Kształciła się także pod kierunkiem prof. Elżbiety Tarnawskiej i Krystyny Borucińskiej (kameralistyka). W 2002 r rozpoczęła równolegle studia klawesynowe w klasie prof. Leszka Kędrackiego na tej samej uczelni, które aktualnie kontynuuje. Ukończyła również Studium Pedagogiczne.

Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat w Państwowej Podstawowej Szkole Muzycznej im. Emila Młynarskiego, którą kontynuowała w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie Ewy Pobłockiej.

Szczególnie bliska jest jej muzyka kameralna i muzyka dawna. Aktywnie współpracuje z sopranistką Anitą Górny, z którą tworzy duet „Duende” (repertuar obejmuje zarówno pieśni i arie epoki baroku, jak i XX wieku). W czasie studiów współtworzyła również trio fortepianowe (koncerty w ramach Forum Muzyki XX wieku), jak i duet z wiolonczelą (koncerty w ramach Tygodnia Talentów w Tarnowie).

Jako solistka, kameralistka i klawesynistka brała udział w wielu koncertach zarówno na terenie uczelni (między innymi w ramach Międzywydziałowego Studium Muzyki Dawnej pod kierunkiem prof. Agaty Sapiechy), jak i poza jej murami (Warszawskie Towarzystwo Muzyczne, Austriacki Instytut Kultury, warszawska Galeria „U”, Muzeum Zofii Nałkowskiej, Akademia Muzyczna w Łodzi, Tarnów, Wilanów, Ustka).

Uczestniczyła w wielu kursach między innymi :Karlsruhe w ramach Haendel Akademie, MLAMD w Wilanowie, lekcjach otwartych prowadzonych przez Andrzeja Jasińskiego i Wiktora Mierżanowa. Zdobyła wiele nagród w konkursach kameralnych:

– Trio fortepianowe – III miejsce na Konkursie Muzyki Kameralnej w Warszawie (1994),
– Trio klarnetowe – wyróżnienie na Konkursie w Piotrkowie Trybunalskim (1997).

W trakcie studiów nagrywała również ścieżki dźwiękowe do filmów z muzyką Jana Duszyńskiego w studiach nagraniowych w Łodzi i w Warszawie (film dla telewizji BBC).

Jest nauczycielem metody Suzuki i posiada kwalifikacje nauczycielskie IV st. przyznawane przez Europejskie Stowarzyszenie Suzuki (ESA).