warsztaty Suzuki

aktualizacja; 11 marca 2019

UTWORY OBOWIĄZKOWE DLA GRUP

grupa ALLEGRO: (I z., nr  1-4) Wariacja A, B, C, Kurki, Pszczółka, Kukułka, Łódeczka unisono

grupa BRIO: (I z., nr 1-9) Wariacja A, B, C, Kurki, Pszczółka, Kukułka, Łódeczka, Piosenka francuska, Most londyński, Owieczka, Ciocia Rhody

grupa CRESCENDO: (I z., nr 1-12) Wariacja A, B, C, Kurki, Pszczółka, Kukułka, Łódeczka, Piosenka francuska, Most londyński, Owieczka, Ciocia Rhody, Piosenka księżycowa, Dawno dawno temu, Mali przyjaciele

grupa DOLCE: (I z., nr 1-14, 16, 19)  Wariacja A, B, C, Kurki, Pszczółka, Kukułka, Łódeczka, Piosenka francuska, Most londyński, Owieczka, Ciocia Rhody, Piosenka księżycowa, Dawno dawno temu, Mali przyjaciele, Pieśń Araba, Allegretto 1, Allegretto 2, Musette

grupa ESPRESSIVO: (II z, nr 1, 2) Eccosaise, Short Story, (I z. 1, 9, 14, 18) Wariacja A, B, C, Kurki, Ciocia Rhody, Allegretto 1, Allegro oraz utwór kameralny przesłany mailem

grupa FORTE: (II z, nr 1-4) Eccosaise, Short Story, Farmer, Menuet 1, (I z, nr 1, 12,18) Wariacja A, B, C, Kurki, Mali przyjaciele, Allegro oraz utwór kameralny przesłany mailem

grupa GRAZIOSO: (III z, nr 1) Sonatina C-dur op. 36 nr 1, cz. I M. Clementi,  (II z,. nr 8) Arietta W. A. Mozart, (I z., nr 1) Wariacja A, B, C, Kurki oraz utwór kameralny przesłany mailem

grupa LEGGIERO: (IV z., nr 3 i 7) Arabeska Burgmuller, Bagatela Tscherepin,  (III z., nr 5 i 7) Wild Rider Schumann, Eccosaise Beethoven oraz utwór kameralny przesłany mailem

 

Szanowni Rodzice! Do drugiej edycji „Muzycznych Przebiśniegów” zaprosiliśmy wspaniałych polskich pedagogów, a także również nauczycieli fortepianu Suzuki z Wielkiej Brytanii oraz Łotwy. Cieszymy się zatem, że nasze warsztaty mają międzynarodowy charakter, podobnie jak język muzyki, który nie ma granic. Tegoroczna edycja warsztatów wprowadza wiele nowości i atrakcji. Siatka zajęć składa się z lekcji indywidualnych, grupowych, prowadzonych przez nauczycieli CES oraz trenerkę ESA. Założeniem lekcji indywidualnych jest także obserwacja pracy pozostałych uczestników podczas ich zajęć, dlatego wszyscy uczestnicy będą połączeni w kilkuosobowe grupy. Na zajęciach grupowych będziemy mieć do dyspozycji wspaniałej klasy fortepiany i pianina, w tym 4 nowe pianina klasyczne marki FEURICH, które zapewni nam partner naszych warsztatów – Salon pianin i fortepianów FORTEPIANO. Dodatkowo podczas tegorocznych warsztatów dzieci będą mogły uczestniczyć w zajęciach rytmiki Suzuki / kształcenia słuchu na wesoło, improwizacji fortepianowej oraz dzięki uprzejmości właściciela kolekcji historycznych fortepianów będziemy mogli obejrzeć proces remontu instrumentu historycznego oraz poznać piękno brzmienia starych fortepianów.

Warsztaty rozpoczną się w piątek 29 marca w pracowni p. Andrzeja Włodarczyka (Słupno k. Radzymina). W tym dniu uczestnicy podzieleni będą na 13-15 osobowe grupy. W dniach 30 i 31 marca zajęcia odbywać się będą w Warszawie, w Państwowej Szkole Muzycznej nr 2 im. F. Chopina, ul. Namysłowska 4. Zajęcia odbywać się będą w piątek w godz. 15-19:30 (3 grupy). Sobota 9:00-19:00 (z przerwą obiadową). Niedziela 9-17:00 (z przerwą obiadową). Całość warsztatów zwieńczy grupowy koncert finałowy, który odbędzie się w niedzielę w godzinach popołudniowych. Uczestnikami warsztatów mogą brać wyłącznie uczniowie będący członkami Stowarzyszenia Centrum Edukacji Suzuki.

Termin nadsyłania zgłoszeń do 28 lutego 2019. Decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat.

Liczba uczestników warsztatów Pianistycznych Muzyczne Przebiśniegi jest ograniczona.

PEDAGODZY PRZEBIŚNIEGÓW 2019:

Ewa Guz-Seroka – fortepian (trener ESA), zajęcia indywidualne

Anna Sibley – fortepian (Wielka Brytania) zajęcia grupowe i indywidualne

Tamãra Gzibovska – fortepian (Łotwa), zajęcia indywidualne

Katarzyna Gąsior – fortepian, zajęcia grupowe

Anna Maria Huszcza – dźwięków układanie na i w fortepianie / improwizacja fortepianowa

Magdalena Ślązakowska-Tymoszuk – rytmika Suzuki / kształcenie słuchu na wesoło

Andrzej Włodarczyk – z wizytą w pracowni fortepianów historycznych

PARTNER WARSZTATÓW: 

www.fortepiano.com.pl

WSPÓŁPRACA: 

www.fortepiany.pl

 

Pakiet PRZEBIŚNIEŻEK:

  • 2 x lekcje indywidualne (50min w module dla 3 dzieci)
  • 1 x lekcja grupowa fortepianu (45min) *
  • 1 x lekcja grupowa fortepianu (30min) *
  • 1 x rytmika Suzuki / kształcenie słuchu na wesoło (45min)
  • 1 x rytmika Suzuki / kształcenie słuchu na wesoło (30min)
  • 1 x wizyta w pracowni fortepianów historycznych / minikoncert **
  • udział w koncercie finałowym warsztatów MUZYCZNE PRZEBIŚNIEGI *
  • 1 wykład dla rodziców
  • dyplom uczestnictwa w warsztatach MUZYCZNE PRZEBIŚNIEGI
  • fotoreportaż z koncertu finałowego autorstwa www.izabelakossak.pl

* po zakończeniu zgłoszeń dzieci zostaną podzielone na grupy (pod względem poziomu zaawansowania w książkach Suzuki), do uczestników zostaną przesłane utwory obowiązkowe dla danej grupy

** zgłoszenia na koncert na instrumentach historycznych od II książki wzwyż

PAKIET PRZEBIŚNIEŻEK dedykowany jest dzieciom z I i II książki , choć oczywiście nie jest to obligatoryjne.

Koszt Pakietu Przebiśnieżek: 320 zł za osobę (zniżki dla 2 osoby w rodzeństwie 5%)

 

Pakiet PRZEBIŚNIEG:

  • 2 x lekcje indywidualne (50min w module dla 2 dzieci)
  • 1 x lekcja grupowa z fortepianu (45min) *
  • 1 x lekcja grupowa z fortepianu (30min) *
  • 1 x improwizacja fortepianowa (45min)
  • 1 x improwizacja fortepianowa (30min)
  • 1 x wizyta w pracowni fortepianów historycznych / minikoncert **
  • 1 wykład dla rodziców
  • udział w koncercie finałowym warsztatów MUZYCZNE PRZEBIŚNIEGI *
  • dyplom uczestnictwa warsztatów MUZYCZNE PRZEBIŚNIEGI
  • fotoreportaż z koncertu finałowego autorstwa www.izabelakossak.pl

 

* po zakończeniu zgłoszeń dzieci zostaną podzielone na grupy (pod względem poziomu zaawansowania w książkach Suzuki), do uczestników zostaną przesłane utwory obowiązkowe dla danej grupy

** zgłoszenia na koncert na instrumentach historycznych od II książki wzwyż

PAKIET PRZEBIŚNIEG dedykowany jest dzieciom od III książki, choć oczywiście nie jest to obligatoryjne.

Koszt Pakietu Przebiśnieg: 420 zł za osobę (zniżki dla 2 osoby w rodzeństwie 5%).

 

Pakiet OBSERWATOR

Możliwość obserwacji lekcji *:

  • indywidualnych i grupowych Suzuki
  • rytmiki Suzuki / kształcenia słuchu na wesoło
  • 1 wykład dla rodziców (tematyka: ćwiczenie dzieci)
  • 1 wykład dla nauczycieli (tematyka: lekcje grupowe)
  • dyplom uczestnictwa Obserwatora MUZYCZNE PRZEBIŚNIEGI

* z pakietu obserwatora wyłączone są zajęcia improwizacji fortepianowej

Koszt pakietu nauczyciel Obserwator – 50 zł

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY dla UCZESTNIKA 

OFERTA „Muzyczne Przebiśniegi 2019”

REGULAMIN „Muzyczne Przebiśniegi 2019”

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY dla NAUCZYCIELA OBSERWATORA

PEDAGODZY WARSZTATÓW

EWA GUZ – SEROKA – fortepian, trener ESA (zajęcia indywidualne)

Pianistka, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie z tytułem naukowym doktora. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Barbary Muszyńskiej oraz kameralistyki prof. Krystyny Borucińskiej. Uczestniczka kursów pianistycznych Bernarda Ringeissena w Weimarze. Współpracowała z Filharmonią Narodową, Krajowym Biurem Koncertowym i Warszawską Operą Kameralną. Dokonała nagrań dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Koncertuje w kraju i za granicą. Współpracuje z czołowymi artystami polskimi. Trener, nauczyciel i egzaminator Europejskiego Stowarzyszenia Suzuki. Prowadzi warsztaty Suzuki oraz egzaminuje w wielu krajach Europy. Prywatnie mama czwórki dzieci.

Moja fascynacja metodą Suzuki trwa nieprzerwanie. Jestem nie tylko nauczycielem, ale również rodzicem Suzuki, co daje mi kompleksowe podejście do metody. Szczególnie cenię jej naturalność i indywidualne podejście do dziecka w obszarze muzycznym i ogólnorozwojowym, kształtowanie osobowości bez stresu czy rywalizacji.

 

ANNA SIBLEY – fortepian (zajęcia grupowe i indywidualne)

Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Joanny Domańskiej. Laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów i przesłuchań. Występowała jako solistka i w zespołach kameralnych w Niemczech, Włoszech i USA. Anna jest nauczycielem metody Suzuki 5 stopnia. Od niemal 20 lat mieszka w Wielkiej Brytanii z mężem Matem, synem Aleksandrem i trzema kotami. Prowadzi duże studio metody Suzuki w Bristolu. Jej muzyczna podróż z Suzuki rozpoczęła się ponad 10 lat temu, gdy jej syn miał 2 lata i poszukiwała muzycznych zajęć dla maluchów – zaprowadziły ją na warsztaty Suzuki w Londynie.

W metodzie Suzuki każdego dnia zachwyca mnie niesamowity i nieograniczony potencjał każdego dziecka, radość z odkrywania swoich mocnych stron, radość pokonywania własnych słabości. Urzeka mnie też wspaniała filozofia S. Suzuki, który naprawdę wierzył, że uwrażliwienie dziecka na muzykę, piękno, szacunek dla własnych umiejętności może ocalić świat.

TAMÃRA GZIBOVSKA – fortepian (zajęcia indywidualne)

Ukończyła klasę fortepianu Jãzefa Vitolsa w Łotewskiej Akademii Muzycznej. Szkolenie i kwalifikacje nauczycielskie metody Suzuki odbywała pod kierunkiem Mary McCarthy w Irlandii, Szkocji oraz Łotwie.

Jest nauczycielem Suzuki 3 stopnia. Razem z nauczycielami Suzuki skrzypiec, wiolonczeli,  uczy fortepianu w Studio Suzuki w Jełgawie, mieście oddalonym 50 km od Rygi. Od 10 lat aktywnie promuje metodę Suzuki na Łotwie.

W metodzie Suzuki zachwyca mnie podejście „Każdy  potrafi” – oznacza to dla mnie, że każde dziecko, tata, mama, nauczyciel może rozwijać swoje umiejętności by stawać się lepszym człowiekiem i wnosić do świata więcej miłości i radości.

KATARZYNA GĄSIOR – fortepian (zajęcia grupowe)

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w trzech specjalnościach (Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów, Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki oraz Dyrygentury Chóralnej). Muzyka interesuje ją w szerokim spektrum: począwszy od wykonawstwa, poprzez aspekt teoretyczno-analityczny po twórczy – aranżację i kompozycję. Od momentu skończenia studiów jej pasją jest kreatywne nauczanie dzieci muzyki w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest nauczycielem metody Suzuki 4 stopnia. Szkolenie metody Suzuki uzupełniała poprzez obserwację zajęć oraz kursów Suzuki w Wielkiej Brytanii (Bryanston International Summer School, Watford School of Music). Jest nauczycielem fortepianu, wicedyrektorem i współzałożycielką Niepublicznej Szkoły Muzycznej I st. Akolada.

 Metoda Suzuki według mnie pozwala dostrzec najważniejszą relację JA – TY (dziecko-nauczyciel/dziecko-rodzic/rodzic-nauczyciel). Ta relacja „nieustannie żyje”, dzięki temu, że na lekcji są te wszystkie osoby, poznajemy się szybciej, bliżej i prawdziwiej. W metodzie Suzuki doceniam też wielką wartość zajęć grupowych, rozwijających dziecko nie tylko w aspekcie muzycznym, ale również emocjonalnym i społecznym.

ANNA MARIA HUSZCZA – dźwięków układanie na i w fortepianie / improwizacja  Kompozytorka, rytmiczka, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła studia magisterskie w specjalności Kompozycja i multimedia w klasie prof. Marcina Błażewicza, a w 2018 roku uzyskała tytuł doktora (promotor prof. Lidia Zielińska).

W działalności kompozytorskiej sięga po różne gatunki i style muzyczne – począwszy od muzyki solowej, kameralnej i symfonicznej, przez utwory elektroniczne i multimedialne, po obszar muzyki filmowej, scenicznej, musicalowej oraz twórczość dla dzieci. Zajmuje się również aranżacją. Szczególnie chętnie podejmuje interdyscyplinarne projekty, łączące muzykę z tańcem, słowem i obrazem. Jej twórczość była prezentowana w Polsce i za granicą: w Słowenii, Czechach, Niemczech, Francji, Szwecji, Belgii, na Litwie, Ukrainie oraz w Japonii. 

Laureatka licznych konkursów kompozytorskich, m.in. Call for sounds – 52. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień (Warszawa, 2009), III Festiwalu Muzycznego im. H.M. Góreckiego Mikołajowe granie (2011), 53. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (2012), Międzynarodowego Konkursu Kompozytorsko-Wykonawczego CAGE 1,2,3 (2012), Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego Vox Juventutis (2014) oraz konkursu kompozytorskiego Filharmonii Świętokrzyskiej (2014). Jej kompozycje znalazły się na ośmiu wydawnictwach płytowych, m.in kronice Warszawskiej Jesieni (2009), nagrodzonym Fryderykiem 2014 albumie Paweł Gusnar. Saxophone Varie, krążku Folk&Roll zespołu Zagan Acoustic oraz monograficznej płycie wydziwiAnka.

DŹWIĘKÓW UKŁADANIE NA I W FORTEPIANIE – zajęcia z improwizacji fortepianowej 

Czy muzykę można grać tylko z nut? Czy można ją tylko odtwarzać a nie wymyślać? Przyjdź na zajęcia z improwizacji fortepianowej i przekonaj się, że Ty też możesz tworzyć muzykę! Improwizując grasz prosto z serca i nawet „pomyłkę” możesz zmienić w charakterystyczny motyw utworu.
Na czym będą polegać zajęcia? 5 głównych punktów powinno Cię zachęcić:
1) Będziemy grać na fortepianie – całym! Klawisze, struny, obudowa… Przy pomocy rąk i nie tylko!
2) W fortepianie kryje się cała masa barw, więc i my spróbujemy stworzyć muzykę wiosenną burzę czy marsz kaktusów.
3) Skoro jeden fortepian jest tak „kolorowy”, to co się stanie jak zagramy na dwa fortepiany?
4) Pod koniec lekcji nagramy wspólną improwizację.
5) Na zajęciach z improwizacji nie ma miejsca na złe pomysły, każdy jest dobry! 

Informacje

Konto bankowe warsztatów:

45 1140 2017 0000 4302 1308 9650,

Studio Artystyczne Insano

ul. Żwirki i Wigury 20B, 05-840 Brwinów

ORGANIZATORZY WARSZTATÓW

Katarzyna Gąsior tel. 504 290 590 (pn-pt, w godz. 9-11)

Magdalena Artman-Zalewska