Skrzypce

Magdalena Artman-Zalewska

Ukończyła Szkołę muzyczną II stopnia w Zespole Szkół Muzycznych im. J. Elsnera w Warszawie oraz uzyskała dyplom z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, filia w Białymstoku. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich zarówno w zakresie gry solowej jak i kameralnej. Jest muzykiem orkiestrowym. Oprócz gry na skrzypcach współczesnych, wykonywała także muzykę dawną na skrzypcach historycznych (współpraca m. in. z zespołem Il Tempo). Jest członkiem kwartetu smyczkowego Insano.
Jako pedagog przez szereg lat pracowała w Zespole Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu, a także w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Izabelinie, Niepublicznej Szkole Muzycznej I stopnia w Łomiankach. Jest absolwentką Podyplomowych Studiów dla Menedżerów Kultury na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie prowadzi klasę skrzypiec w Niepublicznej Szkole Muzycznej I st. AKOLADA. Jest nauczycielem metody Suzuki i posiada kwalifikacje nauczycielskie III st .przyznawane przez Europejskie Stowarzyszenie Suzuki (ESA).

Jako małe dziecko zakochałam się w skrzypcach od pierwszego wejrzenia. Dziś wiem, że to miłość odwzajemniona. Pragnę dzielić tę pasję z moimi uczniami.

Aleksandra Błaszczak

Na skrzypcach zaczęła grać w wieku 7 lat w PSM I stopnia im. W.Lutosławskiego w Pruszkowie. Kontynuowała ją w POEZSM II stopnia w Warszawie a także później OSM II stopnia im. K.Szymanowskiego w Warszawie w klasie prof. K.Podejki. Studia muzyczne ukończyła w klasie prof. T.Gadziny na UMFC w Warszawie.

W roku 2014 była uczestniczką projektu Landesjugendorchester Nadrenii Północnej Westfalii (Niemcy), której zwieńczeniem trasy koncertowej, było nagranie płyty dla WDR w Kolonii. W 2015 roku była uczestnikiem Aurora Chamber Festival w Trolhattan (Szwecja), a w 2016 roku wraz ze swoim kwartetem koncertowała w Japonii (wyspa Hokkaido).
Pasja dzielenia się miłością do skrzypiec zrodziła się podczas studiów. Oprócz zajęć skrzypcowych prowadzi zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i małych dzieci.

Małgorzata Panufnik-Willman

Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w klasie skrzypiec prof. Alfreda Knedlera, w Szkole Muzycznej I st. im O. Kolberga w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem). Kontynuowała naukę w Liceum Muzycznym im. K. Szymanowskiego w Warszawie (klasa prof. L. Radka) . Wydział Instrumentalny Warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego (wtedy Akademia Muzyczna) ukończyła pod kierunkiem prof. M. Słubickiej- Podejko, również jej pedagogami byli prof. F. Jurys i prof. M. Rezler.
W czasie studiów brała udział w wielu kursach, m.in. w Bayreuth, Schruns,  miała okazję pracować z takimi mistrzami jak maestro W. Lutosławski i maestro H. Czyż. Po studiach pracowała w charakterze nauczyciela skrzypiec w Szkole Muzycznej I st. na Miodowej, a także w Liceum Muzycznym w Warszawie. Od ponad 25 lat pracuje w Warszawskiej Operze Kameralnej jako muzyk orkiestrowy. Ma za sobą niezliczoną ilość przedstawień (udział w ponad 20 Festiwalach Mozartowskich) i koncertów, realizowanych w Polsce, jak również w Europie (Niemcy, Hiszpania, Francja, Portugalia, Holandia, Estonia itd.) i na świecie (Japonia, Liban, Oman). Współpracowała z wieloma dyrygentami: m. in. J. Kaspszyk, T. Strugała, Z. Graca, S. Mintz, Ch. Olivieri- Munroe, R. Silva. Współpraca z Mazowieckim Teatrem Muzycznym zaowocowała udziałem w wielu różnorodnych projektach, od bajek edukacyjnych po udział w Festiwalu „Woodstock”, koncertami z takimi dyrygentami jak: J. Maksymiuk, J. Boniecki, S. Stuligrosz, J. Petrdlik, M. Caldi czy T. Karolak. Gra również w kwartecie Dell’ artimento, co przynosi jej radość z uprawiania kameralistyki.

Jest nauczycielem metody Suzuki i posiada kwalifikacje nauczycielskie I st .przyznawane przez Europejskie Stowarzyszenie Suzuki (ESA).

klucz

klucz